неділя, 15 березня 2015 р.

                                                Природознавство
                                                               

                                                          1 клас
Тема: Звірі
Мета: ознайомити дітей з основними істотними ознаками звірів збагатити новими відомастями про живлення звірів виховувати любов до рідного краю

                                                         Хід роботи
I Організаційний момент
   Я всміхаюсь сонечку - здрастуй золоте!
   Я всміхаюсь квіточці - хай вона цвіте!
   Гостяям усміхаюсь - зичу їм тепла!
   А тепер зручно сідаймо 
   і урок наш починаймо!

II Актуалізація опорних знань учнів 
-До якої природи належать тварини ?
-Що потрібно тваринам для життя ?
-На які групи можна поділити тварин ?
-Назвіть їх істотні ознаки:
комахи:голова, тулуб, черевце, 6 ніг.
птахи:голова,тулуб,крила,тіло покрите пір'ям.
риби:голова, тулуб, тіло покрите лускою.

III Повідомлення теми і мети уроку.
    
 Розгадайте кросворд і ви дізнаєтесь про те,яку групу тварин ми будемо вивчати на уроці

1. Любить солодощі примат -
    Це людини молодший брат.
    Від бананів до безе
    Обожнює ...
                                 (Шимпанзе)
2. По полю гасає, овечок хапає.
                                 (Вовк)
3. Ласує малиною і медом бджолиним.
                                 (Ведміть)
4. У кішки китиці на вухах ,
    Щоб звуки всі уважно слухать
    Ти не скажеш кішці ,,Брись''
    Обережно, бо це - ...
                                 (Рись)
5. Червонясту шубку має ,
    По гілочках  вона стрибає .
    Хоч мала вона на зріст,
    Та великий має хвіст.
    Як намисто,оченята...
    Хто це? Спробуй відгадати!
                                (Білка)

-Тема нашого уроку : ,,Звірі''

IV.Вивченя нового матеріалу.
  
Розгляньте малюнки і назвіть звірів (олень,жираф,лисиця,лев,рись...)

   Відгадайте тварину за описом

1.Влітку їсть траву, взимку гілки кущів, кору дерев. Дуже швидко бігає і стрибає. У нього багато ворогів.Це лисиці, вовки, собаки, мисливці. Його порятунок швидкі ноги. (Заєць) 


2.При перестрибувані з гілки на гілку вони долають відстань 15м , хвіст при цьому служить їм за парашут. Харчуються горіхами, жолудями, грибами.(Білка)

3.Нічна тварина. Полює на змій, мишей, жаб, комах. ЇЇ тіло при народжені вкрите шерстю, яка переходить в голки. Наколює на голки лісові яблука, для того, щоб по голках стікав кислий сік на шкіру і відганяв бліх. (Їжак)

4. Ця морська тварина з роду китів. Вона дихає легенями. На голові у неї є отвір. Живиться ця тварина рибою. Дитинчат вигодовує молоком. Спілкується з іншими особами постукуючи зубами і посвистуючи. Легко звикає до людини і може їй допомогти.(Дельфін)

5.Ця тварина живе у воді. Одна з найбільших тварин на землі. Його маса близько 150 тонн. Своїх дитинчат вигодовує молоком.(Кит)

В залежності від того де живуть звірі,ми можемо поділити їх на :
наземні: білки...
підземні: кроти...
водяні:дельфін...
літаючі:кажан...
  
   Робота з підручником.

   Робота з таблицею:

 Розгляньте будову звіра і назвіть частини його тіла.

 Назвіть основні ознаки звірів:
-тіло вкрите шерстю
-малят вигодовують молоком
 Але у дельфінів і китів немає шерсті, проте вони вигодовують своїх дитинчат молоком.
 Тільки звірі вигодовують своїх дитинчат молоком, тому їх називають ссавцями.

  Фізкультхвилинка.
  
  Хто чим живиться?
-Як саме живляться дорослі звірі?
Отже з поміж дорослих звірів є:
рослиноїдні: олень,заєць, жирафа, кінь,
комахоїдні: їжак.
хижі: лисиця, вовк, тигр, лев, рись.
всеїдні: білки, ведмеді, кабани.
-Ці звірі змушені самі добувати їжу і тому ми можемо віднести їх до:



Звірі,яких доглядають люди можемо віднести до :
 Гра ,,Загубилась тваринка''

 Загубили ці малята 
 Свою маму, свого тата 
 Де живуть вони не знають
 І сидять тепер ридають.
 Ви тваринам підкажіть
 У дім рідний відведіть.
  Робота на карточках



  Гра ,, Дорослі і діти''
 - З'єднайте зображення звіра з назвою їх дитинчат


  Робота з підручником

  Гра ,,Який звір?''
 клишоногий ... ведмідь
 косий ... заєць
 сірий ... вовк
 рогатий ... олень 

 V  Підсумок уроку.
 Рефлексія
-Звірям взимку живеться важко.
-Пригадайте, що ви дізналися на уроці про звірів і підгодуйте їжачка яблучками .

Немає коментарів:

Дописати коментар